Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Kommunfotografering

31 oktober 2021 @ 09:30 - 13:30

Vi träffas 09.30 i Vuxenskolans lokaler på Östra Storgatan och går igenom dagens uppgift och en del förutsättningar kring det bildtekniska.
Sedan ger vi oss ut i grupper och genomför uppgiften och omkring kl 12.30 samlas vi i lokalen igen och tar vår gemensamma fika samt diskuterar kring dagens uppgift.

Det är säkert bekant för de flesta medlemmar, att Olofströms Fotoklubb numera är ansvarig för framtagning av foton till Rotarys almanacka, vilken delas ut till alla hushåll i kommunen. Denna aktivitet syftar till att vi tar foton, som dels kommer att utgöra en ”bank” av alster till almanackan, dels täcker in hela kommunen och med olika motiv. Vi delar in kommunen i fyra delar (karta kommer att delas ut) och sedan delar vi upp oss i grupper så att vi täcker alla delarna. Vi räknar med att vi alla kommer att upptäcka nya ställen i kommunen.

Uppgiften för dagen blir att ta foton som ni sedan tillåter klubben att använda till kommande kalendrar. Den här typen av träff kan återkomma flera gånger under året, men det är också möjligt att var och en kan bidra med foton när som helst under året. Att vi redan nu börjar bygga en ”bank” gör att vi inte behöver jobba in i det sista med framtagning av bilder till almanackan. Då finns det också tid att kanske behöva komplettera med bilder beroende på tema och om det är någon bild som behöver justeras ytterligare.

V Ä L K O M M E N !

Datum: